Dobre posiłki to efekt pracy nie
tylko na kuchni

Chyba każdy z nas czasami zje coś poza domem. Czasem przez lenistwo, w innym przypadku w pośpiechu, lub przez ograniczone umiejętności kulinarne.

Za każdym razem oczekujemy jednak, iż nasze fundusze nie pójdą na marne, a my posmakujemy pysznego jedzenia.
Domki letniskowe

Autor: amateur photography by michel
Źródło: http://www.flickr.com
rodzina

Autor: A_Peach
Źródło: http://www.flickr.com
kierownik restauracji

Autor: Chris & Karen Highland
Źródło: http://www.flickr.com
Mnóstwo osób bierze na tapetę wyłącznie umiejętności kucharzy. Jest to niepoprawne myślenie, gdyż na sukces w branży gastronomicznej oddziałuje dużo więcej elementów, które najczęściej w całość spina kierownik restauracji. To jemu podlega każda osoba, która jest w niej zatrudniona. Zależnie od funduszy, którymizarządza właściciel osób w danym lokalu pracuje mniej lub więcej. Wszędzie znajdziemy jednak osobę, która odpowiada za czynność, która z początku wydaje się być prozaiczna – robienie zakupów. Wbrew temu, co można sądzić w sytuacji restauracji jest to bardzo ważna kwestia. Odpowiedni wybór produktów jest fundamentem dań, które w późniejszym czasie z nich powstaną. Nawet najlepszy kucharz nie stworzy smacznego posiłku z nieświeżych warzyw. Za zakupy odpowiada często właśnie kierownik restauracji, lecz najpierw ktoś musi sumiennie przygotować dla niego ich spis. Za wizerunek lokalu w największym stopniu odpowiadają kelnerzy, ponieważ to ich dostrzegamy tuż po przekroczeniu progu restauracji. Jeśli nie będziemy przywitani w sposób uprzejmy, a poziom obsługi pozostawi wiele do życzenia, to ostateczny osąd lokalu również nie będzie najlepszy. Kierownik restauracji, zwany czasami jej menadżerem, musi to wszystko łączyć w jedną, spójną całość, aby klienci pragnęli wracać do restauracji wraz ze swoimi rodzinami.

Jak można zauważyć kucharze wcale nie są najważniejszymi osobami w restauracjach. Oczywiście to oni odpowiadają za to, co znajdzie się na naszych talerzach, lecz zanim to nastąpi szereg innych osób musi dbać o produktyi o nas, czyli o klientów.