Ubiór posiada duże znaczenie, i to nie tylko w życiu codziennym, ale również, a być może przede wszystkim w pracy. To w jaki sposób się prezentujemy to nasza wizytówka, przecież pierwsze wrażenie jest tylko jedno i wypada sprawić, by było ono jak najlepsze. Sporo z nas zapewne słyszało o czymś takim jak dresscode, czyli zasadach ubioru panujących w miejscu, w którym pracujemy.
W zależności od miejsca, zasady te się różnią, wiadomo, że osoby, które są zatrudnione w banku, czy też korporacji, nie będą miały możliwości ubierać stroju roboczego, a raczej ubiorą się elegancki strój, dzięki któremu będą prezentować się poważnie. Taki ubiór jest niezwykle istotny i wymagany przez sporą ilość zatrudniających, co oczywiście, jest czasami męczące, kto bowiem chce zakładać kostium, kiedy gorąc leje się z nieba i jedyne o czym myślimy to spodenki i t-shirt? Jednak nie ma to żadnego znaczenia, w pracy musimy wyglądać tak, jak życzy sobie tego nasz pracodawca. Każdy musi dostosować się do ogólnie przyjętych zasad w przedsiębiorstwie, nie ma wyjątków.
Ten wpis ma interesujące informacje na omawiany wątek – jeśli masz ochotę uzyskać większą ilość wpisów, to odwiedź stronę włóczka wendy, która omawia podobne problemy.
Co ciekawe, na zatrudnionych, którzy nie szanują reguł ubioru, można nałożyć karę, zatem lepiej jednak posłuchać pracodawcy.
Autor: Your Mildura
Źródło: http://www.flickr.com
Tego typu dresscode jest najbardziej znany w korporacjach, gdzie nadzwyczajnie troszczy się o to, by ich pracownicy przestrzegali zasad tyczących się danego stroju. Zatrudnieni zazwyczaj zostają poinformowani o regułach jeszcze przed zaczęciem pracy, co świadczy o tym, iż reguły te są bardzo respektowane. Warto mieć na uwadze, iż dresscode nie determinuje wyłącznie rodzaju ubioru, ale również jego kolor i nie jest to wymysł pracodawcy, tylko świadczy nie tylko o profesjonalizmie całej korporacji, ale również, co istotne, jest wyrazem respektu w stosunku do klienteli. Do najczęściej zabronionych rzeczy dotyczących ubioru należy zakaz pokazywania pewnych partii ciała, zabrania się także noszenia jeansów czy klapków, wszystko to w trosce o dobre imię przedsiębiorstwa. W tym przypadku, nierzadko zdarza się, iż strój zostaje zakupiony przez pracodawcę, by nie obciążać kieszeni zatrudnionych.
W niektórych otoczeniach, ubiór to nie tylko kwestia prezentowania się, ale ochrony, bowiem dane zawody wymagają ubierania specjalnie specjalnego kostiumu, który pełni także funkcję ochronną. Do takich zawodów należą nie tylko te wykonywane w fabrykach, ale również kucharze, który zakładają, znany większości, kitel, który z pewnością mówi nam jaką profesję wykonują. Każdy przecież widząc kucharza odzianego w specjalny ubiór, zaczyna go bardziej szanować i wierzy w jego zdolności. Z tego powodu też tak ważny jest taki ubiór w miejscu pracy, bowiem od razu wpływa on na psychikę przyszłego klienta.
Autor: Porto Bay Hotels & Resorts
Źródło: http://www.flickr.com
Propozycja firm, które proponują odzież dla kucharzy, jest naprawdę spora, więc każdy pracodawca znajdzie coś odpowiedniego dla zatrudnionych, co interesujące, pewnie wielu z nas zauważyło, iż znani, międzynarodowi kucharze, noszą spersonalizowane stroje kucharskie, co stanowi gwarancje ich umiejętności w dziedzinie gastronomii. Następną dziedziną, w której ubiór to również wizytówka całego zakładu, jest branża hotelarska, dresscodu przestrzega się przeważnie w renomowanych hotelach, w których obsługa jest na najwyższym poziomie, a pracownicy noszą przygotowane wyłącznie dla wybranego hotelu stroje, które stają się wizytówką całego hotelu – zweryfikować to możemy wystukując w sieci frazę odzież dla hoteli. Ukaże się nam spora gama specyficznych mundurków. Wiemy już, że stosowny strój w pracy, to nie tylko sprawa estetyki, ale także dbałość o klienta i nasze bezpieczeństwo.