Mnóstwo przedsiębiorstw w obecnych czasach chce zjednać sobie wiernych klientów, którzy regularnie będą wracać

Współcześnie jest tak ogromna ilość różnych usług i towarów, że każdy klient jest w stanie wybierać i przebierać w ofertach.

kurs

Autor: Bankenverband – Bundesverband deutscher Banken
Źródło: http://www.flickr.com
Przez to każdy producent oraz usługodawca chce się wyróżniać na tle konkurencji i zjednać sobie klienta jako wiernego odbiorcę.
oświetlenie

Autor: News Oresund
Źródło: http://www.flickr.com

Nikogo w obecnych czasach nie dziwią już przeróżnego rodzaju programy lojalnościowe, które oferują niemal wszystkie firmy. Możemy kolekcjonować punkty na stacjach paliw i po pewnym czasie odbierać za nie jakieś gadżety lub zniżkę na paliwo. W niejednym sklepie, od małego zieleniaka po ogromny hipermarket, mamy możliwość dostać kartę stałego klienta. Jest to związane oczywiście z różnymi profitami. Możliwe, że nasze kolejne zakupy będą gratis albo po uzbieraniu wystarczającej ilości naklejek za zakupy otrzymamy coś za przysłowiową złotówkę – może świetną patelnię albo sprawny mikser. Wystarczy otworzyć portfel, by zdać sobie sprawę z tego, ilu kart podobnego rodzaju jesteśmy posiadaczami. Pewnie nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale obsługa programów lojalnościowych to nie jest taka łatwa sprawa. Zajmują się tym specjalistyczne spółki. Określają one budżet, który powinien być przekierowany na tego typu akcję, robią badania badania marketingowe rynku i dopiero wówczas wdrażają program. To jednak nie koniec ich zadania. Po jakimś czasie są zobligowani do sporządzenia wstępnych raportów o wynikach programu.

Niejeden prezes firmy chce przecież na tym zyskać, a nie stracić. Program lojalnościowy ma zwiększyć ilość klientów firmy oraz częstotliwość robienia przez nich zakupów.