Gdy lot jest spóźniony, przewoźnik ma obowiązek zagwarantować pasażerom niepłatne dodatkowo posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania. Wymagane odszkodowanie (zobacz artykuł na temat: odszkodowanie po wypadku) za opóźniony lot wypłacane jest w ustalonym uprzednio okresie, co nie zostaje bez wpływu na podejście samych osób, jakie są pokrzywdzone w tej sytuacji. Ponadto, w ramach odszkodowania za opóźniony lot jest możliwość przeprowadzenia dwóch rozmów przez telefon zupełnie bezpłatnie. Do dyspozycji są szczególnie najważniejsze informacje.
Jakie są możliwości otrzymania odszkodowania – opóźnienie samolotu
W skład rekompensaty jest też opcja nadania dwóch dalekopisów, dwóch przesyłek faksowych czy też e-mailowych. Zależy to od czasu trwania opóźnienia czy długości lotu. Dokładne wytyczne, które obowiązują jako odszkodowanie za opóźniony lot, znajdują się tak na stronie internetowej przewoźnika, jak i wśród informacji od fachowców odpowiadających za konwencję Montrealską (przeczytaj co zrobić gdy lot jest opóźniony).
Dodatkowo, kiedy opóźnienie wynosi co najmniej 5 godzin, obowiązuje prawo do zwrotu kosztów biletów lub lotu powrotnego do pierwszego miejsca odlotu. Wymagane przez klientów podróżujących liniami lotniczymi odszkodowanie za opóźniony lot ma jasno zdefiniowane wytyczne, jakich przewoźnik kurczowo się trzyma. Warto więc poznać wszystkie niezbędne informacje na ten temat, by mieć całkowitą świadomość należności. Wysoka jakość usług idzie w tym przypadku z pełną odpowiedzialnością.