Wiele osób zastanawiając się nad możliwością otworzenia swojego biznesu kieruje się w stronę stworzenia swojej odzieżowej marki. W pierwszej chwili wydawać się to może dość szalonym pomysłem, ale właściwe podejście do całości tematu przynieść może całkiem dobre rezultaty. Rzecz jasna nawet pilnowanie wszystkich reguł sukcesu nie zapewni, bo tak naprawdę dopiero kupujący wszystko zweryfikują, ale może znacząco do niego przybliżyć. A z pewnością pomoże w uniknięciu elementarnych wpadek, mogących przekreślić cały pomysł. W pierwszej kolejności trzeba mieć jasno sprecyzowaną wizję tego, co będzie się chciało zaoferować klientom. W przypadku produkcji niszowej, a właśnie taką początkowo będzie ten biznes, należy także wiedzieć, jaka będzie grupa docelowa, do jakie chce się trafić. Ten etap jest niezwykle ważny, bo jedynie precyzyjne określenie koncepcji marki i wszystkich szczegółów wiążących się z nią może pozwolić na należyte rozwinięcie koncepcji. Niezbędnie należy się również zastanowić nad tym, jak marka będzie się nazywała i jakie będzie miała logo.
Źródło: Vantage Development SA
Następnym etapem jest przygotowanie prototypów ubrań i zaczęcie ich szycia. Jeśli będzie chodzić o projekty, to można oczywiście wykonać je samemu, sporo osób idzie w ten biznes właśnie dlatego, że ma własne, ciekawe i oryginalne pomysły – nie przegap. Powinno się jednak na zakończenie pokazać wszystko zawodowemu projektantowi, jaki fachowym spojrzeniem oceni wszystko i ewentualnie zaproponuje niezbędne modyfikacje i poprawki. Jeśli wszystko już się zrobi w tym obszarze, to kolejnym etapem jest szycie ubrań. W tym przypadku dobrym rozwiązaniem będzie znalezienie jakieś porządnej szwalni, w jakiej można będzie zlecić produkcję wszystkiego. Ten etap także ma duże znaczenie, ponieważ od niego będzie bowiem zależeć końcowa jakość wykonanego zamówienia – następna strona.
Szwalni szukać można przez ogłoszenia w prasie branżowej czy internecie, można też samemu opublikować ogłoszenie pod tytułem zlecę szycie i czekać na propozycje. Na koniec pozostaje nowo uszytą kolekcję rozpromować w odpowiedni sposób, żeby zaczęła zdobywać pierwszych klientów.