Zaopatrzenie roweru w stosowne dodatki

Z nadejściem wiosny każdy posiadacz roweru stara się przygotować swój wehikuł do nowego sezonu. Jest to okres, gdy ścieżki rowerowe wypełniają się posiadaczami takich pojazdów. Rodzinna eskapada rowerowa przysparza przyjemnych wrażeń nie tylko dla dorosłych, lecz również dla dzieci. Jednakże rower przed sezonem powinien być wyekwipowany w dobre akcesoria.

Jedną z rzeczy potrzebnych przy rowerach są bagażniki rowerowe. Poszukując stosownego bagażnika, najlepiej wybierać te z trzema nogami z każdej strony. Dzięki takiej konstrukcji lepiej rozlokuje się ładunek bagażu. Bardzo powszechne są bagażniki aluminiowe, także stalowe. Odrębną istotną sprawą jest przymocowanie na górze. Powinno się sprawdzić które zamocowania występują w ramie naszego roweru, zazwyczaj napotykane to dwa otwory pod sztycą od siodełka, również przepust do mocowania błotnika. Przed zakupem warto sprawdzić to, aby potem uniknąć przykrego zawodu w czasie montażu. Dla osób które nie mają takich uchwytów, mają ramę z tylnym amortyzatorem, lub potrzebują błyskawicznie instalować i demontować bagażnik, przewidziane są bagażniki montowane bezpośrednio do sztycy wspornika siodełka. W handlu są również komplety do montowania bagażnika w rowerze, który nie posiada górnych, ani dolnych otworów montażowych – porównaj.

Siodełko rowerowe

Autor: http://pixabay.com/
Źródło: http://pixabay.com/
Drugim nieodłącznym fragmentem roweru okazują się błotniki rowerowe. Do jazdy miejskiej i treningów na szosie najlepszym wyborem są błotniki pełne, które blisko przylegają do koła, przynosząc ochronę również jadącym z tyłu.

Jeżeli ten artykuł jest dla Ciebie ciekawy, nie zwlekaj i przeczytaj szczegóły tutaj etykiety samoprzylepne – zobaczysz jeszcze bardziej szczegółowe dane.

Na wypady na leśne dróżki najporządniej sprawdzą się struktury proste. Przed kupnem należy zauważyć, którego gatunku i gdzie znajdują się przepusty montażowe w ramie i do nich dobrać rodzaj i model błotnika. Zwróćmy także uwagę na złącza w tylnych błotnikach mocowanych do sztycy. Dwupunktowa regulacja umożliwia dopasowanie go nie tylko pod względem kąta nachylenia, ale i odległości od opony a im bliżej opony znajduje się błotnik, tym przyzwoiciej chroni. Błotniki odstające od roweru muszą mieć możność bezproblemowego i szybkiego demontażu, by ułatwić jakiekolwiek czynności serwisowe, bądź też przetransportowanie.

Powiązany artykuł –