Są takie zawody, które mogą zdawać się niepozorne, zaś pracownicy, którzy je wykonują niezauważalni. Na pewno do tej grupy zaliczamy portierów, gdyż z jednej strony jest to osoba, którą spotkać można przy wejściu do danego miejsca, z drugiej raczej nie narzucająca się, lecz instruująca na wyraźną prośbę petenta.
Z tego względu jest pytanie: czy w sumie portier jest niezbędny, jeśli mamy dzisiaj różne elektroniczne systemy rejestracji oraz inne nowinki?
Źródło: http://www.flickr.com
Miejmy na uwadze, iż portier to pracownik, którego zadania są dokładnie ustalone. Informuje petentów danej instytucji – hotelu, urzędu, większego przedsiębiorstwa – o jej topografii i zasadach działania. Porter posiada własne stanowisko przy wejściu do budynku, które obsługuje, odpowiada jednocześnie za inne zadania, jak wydawanie i zdawanie kluczy od pomieszczeń, prowadzi zeszyt raportowy a także zgłasza o różnorakich nieprawidłowościach i usterkach.
Niby nie jest specjalnie widoczny i tylko czasami się aktywizuje, jak ktoś poprosi go o pomoc, a w rzeczywistości wie wszystko oraz dostrzega wszystko, nic mu nie umknie. Jak widać choćby z tego powodu to osoba, która powinna być zatrudniona w wielu miejscach, szczególnie takich, gdzie wiele rzeczy się dzieje a także w każdy dzień pojawiają się nowi klienci czy petenci.
Zwłaszcza że to stanowisko ma sens też w innych sytuacjach, np. kiedy wybuchnie pożar, będzie wtedy wymuszał opuszczenie danej instytucji przez pracowników jak i postronne osoby.
Zaciekawiła Cię ta wiadomość? Jeżeli masz chęć zobaczyć więcej, sprawdź na stronie (https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-czy-wiesz-jakie-dane-powinna-zawierac-faktura-korygujaca) pozostałe artykuły, one również będą na ten temat.
Kieruje ewakuacją, bo zna bardzo dobrze miejsce, gdzie jest zatrudniony, jesteśmy w stanie powiedzieć, że zna bardziej niż jakakolwiek inna osoba.