Crowdfounding jako wsparcie finansowe różnego rodzaju programu

Poparcie społeczne może uzyskać wszelkie postępowanie filantropijne, kulturalne, publiczne i biznesowe, jednak to zależy od wsparcia społeczeństwa.

Wymaga to stosownego przygotowania, konstruowania wiarygodności i zaangażowania. Pomysł na taki sposób sponsorowania pojawił się w USA w roku 1997, gdy wielbiciele brytyjskiej grupy rockowej zgromadzili w internecie ponad 60 tysięcy dolarów potrzebnych na opłacenie trasy koncertowej w Stanach Zjednoczonych. Crowdfunding w Polsce jest w pełni legalny, natomiast potrzebuje przygotowania od strony prawnej i podatkowej.

coach

Autor: Deb Nystrom
Źródło: http://www.flickr.com
Crowdfounding polega on na tym, że pomysłodawca danego pomysłu prosi o wsparcie finansowe internautów, w zamian proponując określone korzyści. Może to być zrealizowany wyrób, czy też bonifikatę przy jego kupowaniu, czy też różne ustalone rodzaje korzyści. W internecie działa co najmniej kilka znanych serwisów, jakie ułatwiają każdemu możliwość wystosowania apelu do ludności i zbierania funduszy na dany cel. Arsenał finansowanych w ten sposób projektów jest ogromna, od gier komputerowych, przez różne gadżety, po wynalazki.
Zbiórka publiczna przynosi inspiratorom przedsięwzięć publicznych, kulturalnych i biznesowych możliwość pozyskiwania środków na ich realizowanie. Fundującymi są członkowie społeczności wirtualnych, znajomi, bliscy i jakiekolwiek osoby, które mikropłatnościami pragną wesprzeć twórców.

Wiele drobnych wpłat składa się na dużą pulę środków, które zezwalają realizować marzenia, rozkręcać interes, lub tworzyć ciekawe projekty.
Jest to wielka okazja dla ludzi kreatywnych z niesamowitymi projektami.