Czy cykliczne zmiany ekspozycji we wszystkich sklepach za każdym razem będą tak samo skuteczne.

Gdy wchodzi się do ledwie co otwartego marketu z technicznymi artykułami, albo dobrze znany sklep otwiera się po większym remoncie, przeważnie przez pierwsze kilkanaście minut klient nerwowo miota się pomiędzy półkami, szukając stoisk z poszukiwanymi towarami.

wyposażnie biur

Autor: Tama Leaver
Źródło: http://www.flickr.com

Tam gdzie niedawno były materiały biurowe, teraz czeka na zakup odzież ochronna, a w miejscu, gdzie powinny leżeć farby i lakiery, ktoś zdecydował się położyć artykuły papiernicze Gliwice (Geo Papier S.C.). Stoisko z doniczkami umieszczono gdzieś daleko pod ścianą, a stolarskie materiały zajęły miejsce przeznaczone na sprzęt AGD. Zastanawia, skąd się biorą te zmiany, jeżeli większość klientów i tak przychodzi do budowlanego marketu w ściśle określonym celu i przeważnie w pośpiechu przemierza kolejne alejki w drodze do tej potrzebnej. Pomysły w stylu że coś go może zaciekawić po drodze, powodują tylko zwiększoną frustrację i nikomu nie potrzebną stratę cennego czasu. Zanim klient wyszuka to, za czym przybył do marketu i spodziewał się znaleźć w zapamiętanym wcześniej miejscu traci wrażliwość na jakiekolwiek bodźce mające skusić do kupna następnych artykułów.

market z artykułami spożywczymi. Tutaj wszelkiej maści specjaliści od technik sprzedaży i prezentacji produktu mają bardzo szerokie pole do popisu. Slogany typu tworzenie potrzeb, reguła prawej dłoni czy zasady odpowiedniego układania towarów na półkach są znane każdej osobie odpowiedzialnej za sprzedaż, zaczynając od opiekunów stoisk w markecie, na właścicielu lokalnego sklepu kończąc.

Znajdź nas tutaj

Autor: Erich Ferdinand
Źródło: http://www.flickr.com

A przynajmniej powinny być znane. Jeśli dodać do tego wykorzystanie aspektów psychologicznych czy sensorycznych bodźców pod postacią muzyki, oświetlenia i zapachów, normalnejest że spożywczy market ma o wiele większe pole manewru w kwestii jakiś zmian w ekspozycji. W takiej branży nie tylko warto, ale wręcz trzeba zaskakiwać i zmieniać, aby klient nie popadł w rutynę codziennego kupowania i w wielu przypadkach zakupił dodatkowo jakiś konkretny produkt, który właśnie tym razem zwrócił jego uwagę.