Kilka podpowiedzi jak dobrze stosować programy lojalnościowe

Marketing partnerski to zjawisko, z przejawami którego można spotkać się w życiu codziennym, a które samo w sobie nie jest póki co powszechnie znane i rozumiane. Są to bowiem wszelkiego rodzaju działania, które mają za zadanie zachęcić i utrzymać nabywcę. Czynności te podejmowane są przez dane przedsiębiorstwo, a oparte są najczęściej na dawaniu nabywcy różnego typu upustów i rabatów.

wsparcie sprzedaży

Dzięki temu klient przyzwyczaja się do danej marki i tworzy się specyficzna więź pomiędzy nim a wytwórcami określonego produktu. Przykładem podstawowych działań w ramach marketingu partnerskiego jest umożliwianie kontaktu klienta z daną firmą, przykładowo za pomocą specjalnej linii telefonicznej. W tej sytuacji w kliencie powstaje przekonanie, że jego opinia jest istotna i cenna dla przedsiębiorstwa, wytwarzającego produkt.

Działania lojalnościowe

Program lojalnościowy to także zjawisko, z jakim ma się do czynienia na co dzień. Ich liczba w ostatnim czasie znacznie zwiększyła się na terenie kraju. Działania tego rodzaju przybierają rozmaite formy. Często spotykanym działaniem jest udostępnianie klientowi karty rabatowej, która pozwala mu na dokonywanie zakupów po promocyjnych cenach. Rozwiązanie takie wykorzystywane jest między innymi przez rozmaite apteki. Do tego rodzaju działań należą również rozmaite karty stałego klienta, jak również punkty, które otrzymuje się przy okazji każdych odwiedzin w sklepie, a po jakimś czasie pozwalają na otrzymanie zniżek i upustów na konkretne towary. Do tych ostatnich należą przykładowo punkty Clubcard w sieci supermarketów Tesco, będące jednym z najczęściej wybieranych programów (sprawdź ofertę na r2środki oprogramowanie do inwentaryzacji) lojalnościowych w kraju. Innym niezwykle popularnym programem jest „Rossnę” w sieci drogerii Rossmann. Przeznaczony jest on dla rodziców najmłodszych dzieci i pozwala im na uzyskanie upustów na produkty dziecięce.

Zalety

Dzięki przedsięwzięciom w ramach marketingu partnerskiego, do których zalicza się programy lojalnościowe, nabywcy przywiązują się do określonych produktów i placówek. Konkretne punkty zdobywają tym samym sympatię i zaufanie odbiorców, którzy generują im wyższy przychód. Czasami zdarza się również, że nabywcy należący do programu lojalnościowego dzięki temu kupują więcej i częściej w określonym punkcie. Źródło: .