W jaki sposób zjednać sobie i utrzymać klienta. O roli programów partnerskich i innych sposobach na sukces.

Za powodzeniem finansowym każdego interesu stoi mnóstwo czynników. Ich rola działalności gospodarczej jest różna, ale wspólnie mogą zdziałać cuda. Pierwszym z nich jest bez wątpienia trafny pomysł. Osoba, która pragnie zająć się prowadzeniem punktu usługowego, sklepiku, bistra czy zakładu wytwórczego, powinna przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań wykonać analizę rynku i stwierdzić intratność wybranej branży.

analiza rynku

Autor: Julian Partridge
Źródło: http://www.flickr.com
Natrafienie na niszę w gospodarce i należyte jej wypełnienie stanowi gwarancję pomyślności naszego interesu. Dzięki temu zamiast wojować z konkurencją będziemy mogli skupiać się na rozwijaniu spółki, ulepszaniu usług i towarów oraz zyskiwaniu zaufania ludzi. Kolejnym elementem odpowiedzialnym za potencjalny sukces działalności gospodarczej jest dbanie o poziom oferowanego przez nas asortymentu. Doskonałe i warte swojej ceny artykuły same się wybronią i pozwolą nam zdobyć grono oddanych nabywców. Pierwiastkiem, który zachęci do nas klientów w sytuacji wyjątkowo mocnej konkurencji są z kolei programy partnerskie. Ich funkcja spoczywa na zbudowaniu relacji z konsumentem i korzystnego wizerunku określonej marki w jego oczach, a także na motywowaniu klientów do częstszych sprawunków i wizyt w barach czy punktach usługowych. Choć koncepcje i cele wszystkich programów partnerskich są zbieżne, ich postać bywa bardzo różnorodna.

Nakłaniamy Cię, żebyś kliknął na łącze do witryny. Tam wyszukasz kolejne bardzo intrygujące treści na podobny temat do tego, który opracowaliśmy na tej stronie.

w supermarkecie

Autor: Kristina D.C. Hoeppner
Źródło: http://www.flickr.com
Niektóre hipermarkety proponują kupującym założenie specjalnego konta do gromadzenia punktów przydzielanych za każdy nabyty towar. Punkty te następnie można zamienić na przedmioty przygotowane przez organizatora akcji partnerskiej. W analogiczny sposób o klientów walczą również stacje benzynowe. Ich foldery nagród lojalnościowych zawierają nie tylko gadżety z logo firmy, ale i relatywnie cenne rzeczy, takie jak na przykład AGD czy akcesoria samochodowe. Trudno się oprzeć tak kuszącej opcji. Kupowanie jedzenia czy tankowanie benzyny stanowi konieczność, a jeśli można przy tym zdobyć czajnik elektryczny, odkurzacz czy radio, to żal nie skorzystać!