Wizerunek przedsiębiorstwa w Internecie ma spore znaczenie

Powoli i w Polsce gruntuje się coraz mocniej świadomość, że wizerunek jest równie istotny, jak inne działania. I to zarówno w wymiarze grupowym, jak i osobowym, czyli ważny wizerunek nas jako osoby, która chce się wypromować, jak i całej firmy, która pragnie być odbierana jako pewny i poważny partner. Dawne przypadkowe nazwy („zamerykanizowane”) albo od nazwiska właściciela odchodzą do przeszłości. Identycznie logo, zupełnie przypadkowe, bez żadnej filozofii i głębi. Teraz najistotniejszy wizerunek na miarę XXI wieku.

internet

Autor: istock.com
Źródło: istock.com
Od dawna to wiedza powszechna w państwach rozwiniętych. Polska przez lata nie miała styczności z wolnym rynkiem i kapitalizmem, kwitł za to socjalizm, który wykluczał jakikolwiek marketing. Zamiast tego była nowomowa, czyli ogłupianie społeczeństwa tymi samymi powtarzanymi w kółko frazesami. Firmy państwowe wobec tego nie musiały się bać konkurencji, więc nie musiały starać się o jakiś tam wizerunek. W latach 90. wszystko sięodmieniło, a że wszystko stało się tak błyskawicznie, to te nasze polskie przemiany pozostawiły wiele złych wzorców. Nazwy, które naśladowały angielskie zwroty czy dziwaczne połączenia imion czy nazwisk właścicieli, nie przekonują do skorzystania z usług takiej firmy.

Te naleciałości z przeszłości powoli odchodzą w niepamięć, a każda nowa firma wie, że jeśli chce zaistnieć na rynku to wymaganym działaniem jest jej skuteczna wizerunkowa strategia. Wiadomo także, że strona www to dzisiaj coś na porządku dziennym, bez czego trudno właściwie działać. Podobnie właściwa promocja tejże witryny, czym wyżej w wyszukiwarce internetowej, tym korzystniejsza jej pozycja i wizerunek pośród klientów. Jakoś tak już jest, że skoro widzimy sklep w centrum miasta chodzimy do niego częściej i chętniej niż do tego na obrzeżach. Identycznie jest z miejscem w

internet

Autor: Duncan Hull
Źródło: http://www.flickr.com

wyszukiwarcewyszukiwarce internetowej. Czym wyżej, tym można mu bardziej zaufać.

Jednocześnie poza tymi nowatorskimi sposobami promocji nie zapominajmy o tradycyjnych rozwiązaniach: ulotki, wizytówki, teczki ofertowe bądź foldery (klik), to ciągle narzędzia, jakie działają, one również są konieczne, by konkretna firma była oceniana jako pewna i godna zaufania. Sukcesem jest właśnie połączenie tego typu dwóch światów: offline i online. Nie da się istnieć tylko na jednej płaszczyźnie, ponieważ to niestety nie prowadzi do niczego dobrego. Tylko bycie na tych dwóch frontach, w świecie off i on, przynosi wymierne rezultaty biznesowe i wizerunkowe. Pamiętajmy o tym, nie lekceważmy żadnego kanału komunikacji z naszymi kontrahentami.

Więcej na ten temat: AAPrint